Construirea unui cart din cutii de lemn

70% of 100%

Carturile din cutii de lemn erau iniţial realizate din cutii în care se depozita săpun. În trecut, copiii pur şi simplu fixau o cutie de săpun din lemn pe o pereche de roţi ale unui cărucior vechi şi se distrau cu ea. Dar, în ziua de astăzi, termenul înseamnă un cart realizat acasă pe un cadru de şasiu de înălţime redusă. Nu are motor sau altă sursă de alimentare la bord.

Carturile din cutii de lemn sunt, de obicei, împinse de la spate, dar, de asemenea, le puteţi da drumul la vale. Veţi găsi o mulţime de curse populare cu carturi din cutii de lemn. Există diferite moduri de a manevra un cart din cutii de lemn - folosind sfori, dirijând cu picioarele, utilizând mânere sau o furcă frontală manevrabilă şi ghidoanele unei biciclete vechi. Un cart simplu din cutii de lemn poate fi folosit numai la viteze reduse, dar este indicat să vă dotaţi cartul cu frâne.

Materiale necesare
- O scândură de aproximativ 50 x 225 mm x 120 - 150 cm lungime
- 2 scânduri de 45 x 120 mm x 540 cm lungime
- 11 scânduri de 10 x 150 mm x 50 cm lungime
- Lemn suplimentar pentru susţinerea scaunului  
- 2 bare de metal cu secţiune rotundă, cu dimensiunea potrivită diametrului osiei
- 4 roţi
- Şuruburi
- Şaibe metalice
- Şuruburi şi piuliţe
- Cuie spintecate
- Sfoară pentru direcţie
 

  1. Dimensiunile cartului din cutii de lemn

    Dimensiunile cartului din cutii de lemn sunt de aproximativ 1,2 - 1,5 metri lungime şi de aproximativ 75 cm lăţime. Înălţimea este determinată de diametrul roţilor. Cu cât roţile sunt mai mari, cu atât mai mare va fi înălţimea faţă de sol. Dimensiunile vor depinde şi de cine va conduce cartul. Puteţi alege dimensiunile care să se potrivească preferinţelor dvs. Acelaşi lucru se aplică şi pentru alegerea materialelor pentru cadru, roţi, sistemul de direcţie, frână (frâne) şi scaun.

  2. Roţile cartului din cutii de lemn

    Veţi avea nevoie de patru roţi de acelaşi diametru pentru cartul din cutii de lemn. Diferite tipuri de roţi sunt disponibile în magazinele de bricolaj, de exemplu, pentru roabe. De asemenea, puteţi să folosiţi roţile de la un cărucior vechi sau de la o bicicletă pentru copii. Uneori poate fi dificil să găsiţi osii de metal de mărimea potrivită diametrului roţilor. Puteţi să utilizaţi balustrade vechi sau stâlpi de gard, sau puteţi găsi tije metalice într-un magazin de bricolaj. Noi folosim roţile de la o roabă, cu diametrul de 360 mm, şi osii cu diametrul de 20 mm. Roţile cartului din cutii de lemn sunt fixate cu şaibe şi cuie spintecate.

  3. Osii de metal

    Perforaţi opt găuri de 5 mm în osiile metalice cu diametrul de 20 mm (cu o lungime de 750 mm). Lucrând de la mijloc, perforaţi două găuri în părţile laterale din stânga şi din dreapta, cu spaţii de 100 mm între ele. Acestea vă permit să înşurubaţi ferm osia în poziţie în traversele din faţă şi din spate ale cartului din cutii de lemn. Perforaţi două găuri la capetele osiilor, astfel încât cuiele spintecate să fixeze roţile. Această distanţă depinde de lăţimea butucilor de roată + şaibele de fixare + jocul liber.

    Roţile de roabă pe care le-am ales au un diametru de 360 mm, o lăţime a pneului de 85 mm, o gaură la capăt de osie de 20 mm şi un butuc cu lăţimea de 75 mm. Cele două găuri pentru cuiele spintecate sunt situate la: 75 mm + 2x grosimea şaibei de 3 mm = 6 mm + 2x jocul liber de 2 mm de fiecare parte = 4 mm, reprezentând un total de 85 mm. Spaţiul dintre cuiul spintecat interior şi traversa spate este de aproximativ 10 mm pe fiecare parte.

  4. Traversa spate a cartului din cutii de lemn

    Traversele faţă (direcţie) şi spate sunt realizate din grinzi de lemn cu dimensiunea de 45 x 120 mm şi 540 mm lungime. Ambele grinzi au un canal în mijloc, pentru a susţine osia de metal. Acest canal are 20 mm lăţime şi 15 mm adâncime şi se întinde pe toată lungimea grinzii. Utilizaţi un ferăstrău circular setat la o adâncime de 15 mm pentru a face două tăieturi paralele în grindă. Acestea marchează părţile laterale ale canalului. Apoi, tăiaţi restul canalului între cele două planuri de tăiere, utilizând o daltă. Este chiar mai uşor să decupaţi canalul dacă aveţi o freză. După aceea, înşurubaţi osia spate ferm în poziţie, în mijlocul traversei spate.

  5. Traversa faţă (de direcţie) a cartului din cutii de lemn

    Apoi, asamblaţi osia faţă a cartului din cutii de lemn în acelaşi fel ca şi traversa spate, dar, înainte de a face acest lucru, trebuie mai întâi să montaţi şurubul M12 cu o lungime de 12 sau 16 cm. Perforaţi o gaură de 12 mm în mijlocul traversei faţă (de direcţie). Apoi, utilizaţi un burghiu de 20 mm pentru a decupa o cavitate cu adâncimea de aproximativ 30 mm pentru capul de şurub M12.

    1. Bateţi capul şurubului M12 ferm în cavitatea cu adâncimea de 30 mm pentru a preveni rotirea şurubului în timpul asamblării.
    2. Apoi, aşezaţi osia metalică în mijlocul traversei faţă (de direcţie).
    3. În cele din urmă, înşurubaţi strâns ansamblul osiei.
  6. Cadrul cartului din cutii de lemn

    Distanţa dintre osiile faţă şi spate ale cartului nu este fixă, dar trebuie să existe un spaţiu suficient pentru a permite rotirea cu uşurinţă a traversei faţă (de direcţie). Apoi, vom utiliza o scândură lată, cu o lăţime de 220 mm, pentru a confecţiona un cadru cu o lungime de 150 cm. Nu vom folosi materiale compozite, deoarece scândurile au o rezistenţă mai bună la intemperii. Cu ajutorul unui burghiu de 12 mm, perforaţi o gaură la o distanţă de 18 cm de partea faţă, în care veţi introduce şurubul traversei faţă (de direcţie). Apoi fixaţi traversa spate sub partea din spate a cartului.

  7. Montarea traversei faţă (de direcţie)

    Traversa faţă (de direcţie) este prinsă pe cadrul cartului de şurubul de 12 mm menţionat anterior. Acest şurub are o secţiune fără filet în partea de sus. Bineînţeles, trebuie să aibă un oarecare joc liber, pentru a permite rotirea liberă a traversei faţă (de direcţie). Montaţi două şaibe mari din metal pe şurubul M12 şi aplicaţi vaselină între şaibe şi şurub. Împingeţi extremitatea proeminentă a şurubul M12 prin orificiul din cadru, poziţionaţi o şaibă metalică pe capătul cu filet al şurubului şi montaţi două piuliţe cu cap hexagonal M12. Puteţi, de asemenea, să utilizaţi piuliţe cu autoblocare cu inserţie din nailon, pentru a preveni slăbirea cauzată de vibraţii. Strângeţi piuliţele în direcţii opuse, folosind două chei de mărimea corectă sau o cheie reglabilă.

  8. Montarea roţilor

    Cele două găuri de la fiecare capăt al osiei metalice vă permit să montaţi cuie spintecate pentru a fixa roţile în poziţie împreună cu cele două şaibe. Verificaţi ca roţile să se rotească liber, aşadar aplicaţi vaselină pe ambele capete ale osiei, pentru a evita uzura excesivă. Este indicat să aplicaţi vaselină suplimentară după câteva săptămâni. Dacă utilizaţi anvelope pneumatice, cel mai bine este să montaţi roţile astfel încât supapele să se afle la interior.

  9. SUGESTIE!

    Dacă montaţi un cârlig de remorcare în partea din faţă a cartului, vă este mai uşor să-l trageţi înainte.
  10. Scaunul

    Merită să montaţi un scaun bun pe cart, iar acesta este uşor de fabricat. Aveţi nevoie de cinci scânduri cu o lungime de 50 cm pentru scaunul propriu-zis şi alte patru scânduri de aceeaşi lungime pentru spătar. Înşurubaţi încă două scânduri de aceeaşi lăţime şi grosime şi cu o lungime de aproximativ 45 cm pe ambele părţi, sub scaun. Acestea ne permit să înşurubăm scaunul ferm în poziţie pe cadru. Spătarul cu patru scânduri se potriveşte în poziţie înclinată pe scândura din spate a scaunului. Apoi, vom confecţiona două bucăţi triunghiulare, cu un unghi de aproximativ 60°, şi le vom înşuruba în poziţie atât pe scândurile pentru spătar, cât şi pe partea din spate a cadrului. Pentru a face scaunul mai confortabil, puteţi pune o pernă pe acesta!

  11. Opritor de capăt pentru traversa faţă (de direcţie)

    Opritorul de capăt pentru traversa faţă (de direcţie) este montat sub cadru. Acest opritor acţionează ca un limitator de siguranţă şi previne deplasarea osiei faţă prea departe pe cadru, ceea ce ar putea cauza răsturnarea cartului sau ar putea provoca leziuni la picioare.

  12. Frâna

    Vom confecţiona frâna dintr-o grindă mobilă, în care am tăiat canale sau în care am fixat o bucată de anvelopă auto în capăt, astfel încât grinda de frânare să nu se uzeze atât de rapid.

    Înşurubaţi grinda de frânare strâns pe cadru. Puteţi face acest lucru fie pe partea stângă, fie pe partea dreaptă. Când trageţi grinda de frânare înapoi, aceasta apasă pe sol, aşadar încetineşte cartul. Este indicat să fixaţi un bloc de ranforsare pe cadru, pentru a rezista la forţa de frânare.

  13. Sistemul de direcţie

    Pentru a confecţiona cel mai simplu sistem de direcţie, perforăm două găuri orizontale pentru sfoara de direcţie la extremităţile din dreapta şi din stânga ale traversei faţă (de direcţie). Perforaţi aceste găuri la unghi astfel încât să pătrundă prin partea superioară a osiei şi până la jumătate din lungimea acesteia. Desigur, puteţi fixa sfoara de direcţie şi folosind două şuruburi cu ochi. Asiguraţi-vă că nodurile de la capetele sforii sunt suficient de mari pentru a nu permite sforii să treacă prin găuri. Montaţi o scândură scurtă în partea de sus a sforii, pentru nu permite acesteia să taie mâinile şoferului.

Evaluare

Evaluaţi această instrucţiune pas-cu-pas.

Construirea unui cart din cutii de lemn

3.5
3.5 of 5

612 total

  • 5
    269
  • 4
    101
  • 3
    52
  • 2
    42
  • 1
    148